8 клас
Спільна робота з документом
Мета: ознайомити учнів із середовищем для спільної
роботи з документами; пояснити особливості колективного виконання завдань з
опрацювання даних та спільної роботи з онлайновими документами; дати уявлення
про колективний проект та розробити його на уроці.
Практичне завдання
8-А Спільна робота з документом. Практична робота № 5.
8-Б Спільна робота з документом. Практична робота № 5.
8-В Спільна робота з документом. Практична робота № 5.
Завантажити Python
Після інсталяції програми виконайте налаштування: Option- Configure IDLE - General_ Open Edit Windows, потім закрити і знову відкрити оболонку).
Після інсталяції програми виконайте налаштування: Option- Configure IDLE - General_ Open Edit Windows, потім закрити і знову відкрити оболонку).
Тема. Графічне відображення даних
Урок 55. Базові графічні примітиви
Мета: отримати навички відображення графічних примітивів засобами мови програмування Python.
У tkinter від
класу Canvas створюються об'єкти-полотна, на яких можна "малювати",
розміщуючи різні фігури і об'єкти. Робиться це за допомогою викликів
відповідних методів.
При створенні
екземпляра Canvas необхідно вказати його ширину і висоту. При розміщенні
геометричних примітивів та інших об'єктів вказуються їх координати на полотні.
Точкою відліку є верхній лівий кут.
Як і в більшості систем
програмування, вісь Y направлена зверху вниз, початок відліку (0,0) - лівий
верхній кут.
Завдання: У середовищі програмування Python розробіть проект, у якому у вікні головної форми будуть створені квадрат, коло, трикутник.
Самостійно змініть програму таким чином, щоб отримати наступний результат.
Урок 56. Налаштування властивостей графічних примітивів
- Мета: удосконалити навички програмної побудови графічних примітивів.
Завдання:
За допомогою графічних методів мови програмування Python створіть на формі прапори України, Німеччини, Франції, Японії та Швеції та країни на ваш вибір.
- Для овала вказують координати верхнього лівого та правого нижнього кута прямокутника, у який вписане коло :
Урок 57. Створення програм із графічним відображенням даних
Мета: вдосконалити уміння і навички складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних та визначення координат у системі координат графічного режиму мови Python.
- Завдання:
- Реалізуйте проект мовою Python, яка формує на формі зображення ялинки. Можете додати на ялинку прикраси у вигляді кульок.
- На аркуші у клітинку нанесіть координати ламаної (з програми), за допомогою якої ми отримали зображення та з'єднайте їх.
Урок 58. Графічні компоненти. Створення програм із графічними компонентами.
- Мета: навчитися ідентифікувати різні елементи графічного інтерфейсу, знати їх призначення та вміти використовувати, розвивати пізнавальний інтерес до візуального програмуванян.
Завдання:
У середовищі
програмування Python розробіть проект, у якому у вікні головної форми буде
побудована стовпчаста діаграма, що демонструє співвідношення між числами 15,
50, 70, 25 , 10, 30. Змініть колір заливки діаграми.
Дайте відповіді на питання:
- Який вид циклу використаний у цій програмі?
- Поясніть значення функції len()?
Урок 60. Практична робота 16. Створення програми з графічними компонентами
- Мета: формувати навички створювати програмні додатки з використанням графічних зображень.
Клас PhotoImage дозволяє використовувати в програмі зовнішні зображення форматів GIF і PGM. Примірники PhotoImage можна розміщувати на різних віджети через опцію image.
Завдання
- Урок 53. Складання циклічних алгоритмів опрацювання величин
- Мета: удосконалити
навички з теми синтаксис циклічних програм та вміння складати алгоритми
з повтореннями для розв'язування задач.
Завдання:
Реалізуйте Python-программу, умова якої починається наступним чином "Програма запрошує 10 чисел та знаходить ..." .
- замість знаків "?" поставте правильні числа;
- виправте синтаксичні помилки (розділові знаки) програми;
- додайте в оператори print правильні коментарі;
- закінчіть умову задачі (що потрібно знайти?)
Вхідні дані : 0, -7, 6, 8, 0, 12, 3, -3, 2, 9
Урок 52. Алгоритми з повтореннями. Цикл із лічильником у Python
- Програма запрошує десять цілих чисел та знаходить іх суму та середньоарифметичне.
- Програма запрошує цілі числа доки не буде введено 0 та знаходить іх суму та середньоарифметичне.
- Почавши тренування, спортсмен в перший день пробіг 10 км. Кожен день він збільшував денну норму на 10% норми попереднього дня. Який сумарний шлях пробіжить спортсмен за 7 днів.
- Одноклітинна амеба кожні три години ділиться на 2 клітини. Визначити скільки буде амебчерез 3, 6, 9, 12, .... 24 години.
- Батискаф заглиблюється в океан. За першу хвилину батискаф заглиблюється на 10 м, а за кожну наступну хвилину він заглиблюється на 10 % більше, ніж за попередню хвилину. Через скільки хвилин батискаф досягне глибини 100 м?
Урок 51. Алгоритми з повтореннями. Цикл із післяумовою у Python
- Програма запрошує десять цілих чисел та знаходить іх суму та середньоарифметичне.
- Програма запрошує цілі числа доки не буде введено 0 та знаходить іх суму та середньоарифметичне.
- Почавши тренування, спортсмен в перший день пробіг 10 км. Кожен день він збільшував денну норму на 10% норми попереднього дня. Який сумарний шлях пробіжить спортсмен за 7 днів.
- Одноклітинна амеба кожні три години ділиться на 2 клітини. Визначити скільки буде амебчерез 3, 6, 9, 12, .... 24 години.
- Батискаф заглиблюється в океан. За першу хвилину батискаф заглиблюється на 10 м, а за кожну наступну хвилину він заглиблюється на 10 % більше, ніж за попередню хвилину. Через скільки хвилин батискаф досягне глибини 100 м?
Цикл називається циклом з післяумовою, якщо умова виходу з циклу стоїть наприкінці, після тіла
циклу. Цикл з післяумовою виконується обов'язково як мінімум один раз.
Графічну
схему циклу з післяумовою зображено на рис. 1.
У таких алгоритмах спочатку
виконуються оператори тіла циклу, а потім перевіряється умова. Якщо умова має
значення True (Так), виконання операторів тіла циклу продовжується. Як тільки
умова набуде значення False ( Ні), виконання операторів тіла циклу
припиняється й управління передається першому оператору, розташованому за
оператором циклу. У мові Python відсутній оператор, який безпосередньо реалізує
такий варіант циклу.
У мові Python цикли з післяумовою можна реалізувати такою конструкцією оператора while:
while True :
<блок інструкцій тіла циклу>
if <умова> : break
Оператор break здійснює переривання та вихід із циклу.
Приклад 1
- Батискаф заглиблюється в океан. За першу хвилину батискаф заглиблюється на 10 м, а за кожну наступну хвилину він заглиблюється на 10 % більше, ніж за попередню хвилину. Через скільки хвилин батискаф досягне глибини 100 м?
Урок 50. Алгоритми з повтореннями. Цикл із передумовою у Python
Повторення. Графічний інтерфейс Python
При
вирішенні багатьох завдань доводиться багаторазово виконувати одні і ті ж дії
або обчислювати одні й ті самі вирази. Для вирішення таких завдань
використовують команди повторення. Команди повторення називають циклами.
Майже у
всіх мовах програмування існують три види циклів:
-
Цикл з лічильником (з параметром)
-
Цикл з передумовою
-
Цикл з післяумовою
У
алгоритмічну структуру «цикл» входить серія команд, виконувана багаторазово.
Така послідовність команд називається тілом
циклу.
Для
організації циклу необхідно виконати наступні дії:
1) задати перед циклом початкове значення параметра циклу;
2) змінювати параметр перед кожним новим повторенням циклу;
3) перевіряти умова повторення циклу;
4) керувати циклом, тобто переходити до його початку, якщо він не
закінчений, або виходити з нього після закінчення.
Цикл
з передумовою
використовується, коли заздалегідь невідомо, яка кількість разів повинно
повторитися тіло циклу. Умова виходу з циклу стоїть на початку, перед тілом
циклу. Цикл з передумовою не виконається навіть один раз в разі хибності умови.
Алгоритмічна
структура циклу з передумовою може бути зафіксована графічно,
за допомогою блок-схем:
У мові Python цикли з передумовою реалізуються оператором
while, який має таку структуру:
<початкове
значення>
while
<умова>:
<блок
інструкцій тіла циклу>
<зміна
початкового значення>
Тут <умова> — це
вираз, який має значення True або False.
Задача 1
Автомобіль рухається зі швидкістю v км/год і раптом гальмує. За першу секунду його швидкість падає на 10 км/год, а за кожну наступну секунду — зменшується на 10 км/год від значення за попередню секунду. Через скільки секунд він зупиниться? На рис. 8 наведено код програми моделювання процесу гальмування. Тут змінна k — це кількість секунд гальмування, змінна y — значення швидкості гальмування автомобіля за поточну секунду.
Почавши
тренування, спортсмен в перший день пробіг 10 км. Кожен день він збільшував
денну норму на 10% норми попереднього дня. Який сумарний шлях пробіжить
спортсмен за 7 днів.
-
S - відстань, яку пробіг спортсмен, S = 10;
- лічильник днів d=1 (перед циклом), в циклі d=d+1
- S = S +S/100*10 - формула збільшення відстані.
(натисність на блок-схему для збільшення зображення)
Урок 49. Компоненти вибору
Цикл з лічильником (з параметром)
Цикл з передумовою
Цикл з післяумовою
У мові Python цикли з передумовою реалізуються оператором while, який має таку структуру:
<початкове
значення>
while
<умова>:
<блок
інструкцій тіла циклу>
<зміна
початкового значення>
Тут <умова> — це
вираз, який має значення True або False.
Задача 1
Автомобіль рухається зі швидкістю v км/год і раптом гальмує. За першу секунду його швидкість падає на 10 км/год, а за кожну наступну секунду — зменшується на 10 км/год від значення за попередню секунду. Через скільки секунд він зупиниться? На рис. 8 наведено код програми моделювання процесу гальмування. Тут змінна k — це кількість секунд гальмування, змінна y — значення швидкості гальмування автомобіля за поточну секунду.
Почавши
тренування, спортсмен в перший день пробіг 10 км. Кожен день він збільшував
денну норму на 10% норми попереднього дня. Який сумарний шлях пробіжить
спортсмен за 7 днів.
- S - відстань, яку пробіг спортсмен, S = 10;
- лічильник днів d=1 (перед циклом), в циклі d=d+1
- S = S +S/100*10 - формула збільшення відстані.
(натисність на блок-схему для збільшення зображення)
Під час роботи з різними програмами користувачеві часто доводиться робити вибір певних елементів або налаштувань із запропонованих у діалоговому вікні за допомогою таких елементів керування, як перемикач і прапорець.
Компонент перемикач (Radiobutton)
Перемикачі використовують у ситуаціях, коли потрібно вибрати один із декількох наявних варіантів. Перемикачі завжди розміщуються на формі групами, в яких потрібно вибрати тільки один перемикач. При виборі іншого перемикача попередній вимикається.
Віджет RadioButton складається з круглого віконця і текстового рядка. У віконці з’являється позначка вибору даного варіанта, а текстовий рядок пояснює його призначення. - Створіть проект в Python з Radiobutton за зразком: Завантажити
Віджет Checkbutton
Checkbutton - це віджет, який дозволяє відзначити "галочкою" певний пункт у вікні. При використанні декількох пунктів потрібно кожному привласнити свою змінну. Розберемо приклад:- Створіть проект в Python з Checkbutton за зразком: Завантажити
Урок 48. Поліваріантне розгалуження
Ви можете переглянути Відеоурок з теми "Поліваріантне розгалуження"
Python он-лайн
Приклад 1.
Урок 39. Величини цілих типів. Генератор випадкових чисел.
Урок 37. Величини та їхні властивості
https://drive.google.com/file/d/1tYTA8ctdN9HTMkO5noLhtZgrm4JtCBP0/view?usp=sharing
Посилання для 8-В
https://drive.google.com/file/d/14zhPWmqc1E7_pTeMXmSHrhQKwxbaKCtH/view?usp=sharing
Посилання для 8-А
https://drive.google.com/file/d/1qDV_hmIbZo8NaQuVuxUqHNj4-m584qV6/view?usp=sharing
Основи подійно- та об’єктно-орієнтованого програмування
Урок 40. Величини дійсних типів.
Число з плаваючою точкою (або float) - це дійсне число (це
означає, що воно може бути як раціональним, так і ірраціональним числом). Числа
з плаваючою точкою можуть містити дробову частину (наприклад, 9.0 або -116.42).
Простіше кажучи, Python сприймає будь-яке число з десятковою крапкою як число з
плаваючою крапкою.
from math import *
x= float(input("Введіть значення x "))
y=sqrt(abs(x-1)+sin(x))
print(round(y,2))
y=sqrt(abs(x-1)+sin(x))
print(round(y,2))
- Запустіть програму на виконання при х= 12.7409. Результат y = 3.45
Урок 39. Величини цілих типів. Генератор випадкових чисел.
Приклад 1
import random
x=random.randint(1,10)
print(x)
x=random.randint(1,10)
print(x)
Приклад 2
Напишіть програму, яка запитує у користувача початкову та кінцеву межу діапазону випадкових чисел та виводить на екран відповідне випадкове число.
Урок 37. Величини та їхні властивості
- опарацювати інтернет-ресурс
- виконати інтерактивну вправу
Тема. Офісні веб програми для створення спільних документів
Посилання для 8-Б
Посилання для 8-В
https://drive.google.com/file/d/14zhPWmqc1E7_pTeMXmSHrhQKwxbaKCtH/view?usp=sharing
Посилання для 8-А
https://drive.google.com/file/d/1qDV_hmIbZo8NaQuVuxUqHNj4-m584qV6/view?usp=sharing
Коментарі
Дописати коментар