8 клас

Спільна робота з документом

Мета: ознайомити учнів із середовищем для спільної роботи з документами; пояснити особливості колективного виконання завдань з опрацювання даних та спільної роботи з онлайновими документами; дати уявлення про колективний проект та розробити його на уроці.

Практичне завдання

8-А Спільна робота з документом. Практична робота № 5.

8-Б Спільна робота з документом. Практична робота № 5.

8-В Спільна робота з документом. Практична робота № 5.



Завантажити Python

Після інсталяції програми виконайте налаштування: Option- Configure IDLE - General_ Open Edit Windows, потім закрити і знову відкрити оболонку).

Тема. Графічне відображення даних

Урок 55. Базові графічні примітиви

Мета: отримати навички відображення графічних примітивів засобами мови програмування Python.

У tkinter від класу Canvas створюються об'єкти-полотна, на яких можна "малювати", розміщуючи різні фігури і об'єкти. Робиться це за допомогою викликів відповідних методів.
   При створенні екземпляра Canvas необхідно вказати його ширину і висоту. При розміщенні геометричних примітивів та інших об'єктів вказуються їх координати на полотні. Точкою відліку є верхній лівий кут.


Як і в більшості систем програмування, вісь Y направлена ​​зверху вниз, початок відліку (0,0) - лівий верхній кут.
Завдання: У середовищі програмування Python розробіть проект, у якому у вікні головної форми будуть створені квадрат, коло, трикутник.


Примітка: кольори для заповнення фігур можна брати у таблиці кольорів HTML.
Самостійно змініть програму таким чином, щоб отримати наступний результат.



Урок 56. Налаштування властивостей графічних примітивів
  • Метаудосконалити навички програмної побудови графічних примітивів.
Завдання: 
За допомогою графічних методів мови програмування  Python створіть на формі прапори України, Німеччини, Франції, Японії та Швеції та країни на ваш вибір.

Нагадую:
  • fiil - колір заливки фігури;
  • outline - колір ліній контура фігури.
  • Для прямокутника вказують координати верхнього лівого та правого нижнього кута:
  • Для овала вказують координати верхнього лівого та правого нижнього кута прямокутника, у який вписане коло :


Урок 57. Створення програм із графічним відображенням даних
Метавдосконалити уміння і навички складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних та визначення координат у системі координат графічного режиму мови Python.

-        Завдання:
  • Реалізуйте проект мовою Python, яка формує на формі зображення ялинки. Можете додати на ялинку прикраси у вигляді кульок.
  • На аркуші у клітинку нанесіть координати  ламаної (з програми), за допомогою якої ми отримали зображення та з'єднайте їх.

Урок 58. Графічні компоненти. Створення програм із графічними компонентами.

  • Мета:  навчитися ідентифікувати різні елементи графічного інтерфейсу, знати їх призначення та вміти використовувати, розвивати пізнавальний інтерес до візуального програмуванян.
Завдання: 
У середовищі програмування Python розробіть проект, у якому у вікні головної форми буде побудована стовпчаста діаграма, що демонструє співвідношення між числами 15, 50, 70, 25 , 10, 30. Змініть колір заливки діаграми.


Дайте відповіді на питання:

  1. Який вид циклу використаний у цій програмі?
  2. Поясніть значення функції len()?

Урок 60. Практична робота 16. Створення програми з графічними компонентами

  • Метаформувати навички створювати програмні додатки з використанням графічних зображень.
PhotoImage 

Клас PhotoImage дозволяє використовувати в програмі зовнішні зображення форматів GIF і PGM. Примірники PhotoImage можна розміщувати на різних віджети через опцію image.

Завдання
Напишіть програму, що складається з головного вікна і кнопки, на якій розміщено зображення з gif-файлу. Зверніть увагу, що gif-файл (ви обераєте його на власний розсуд) потрібно скопіювати в 
C:\... \Programs\Python\Python38-32\Lib\tkinter.
Самостійно додайте підпис вікна (title).
















  1. Урок 53. Складання циклічних алгоритмів опрацювання величин

  • Метаудосконалити навички з теми синтаксис циклічних програм та вміння складати алгоритми з повтореннями для розв'язування задач.
   Завдання:

Реалізуйте Python-программу, умова якої починається наступним чином   "Програма запрошує 10 чисел та знаходить  ..." . 
  • замість знаків "?" поставте правильні числа;
  • виправте синтаксичні помилки (розділові знаки) програми;
  • додайте в оператори print правильні коментарі;
  • закінчіть умову задачі (що потрібно знайти?)
Вхідні дані : 0, -7, 6, 8, 0, 12, 3, -3, 2, 9












Урок 52. Алгоритми з повтореннями.  Цикл із лічильником у Python


  1. Програма запрошує десять цілих чисел та знаходить іх суму та середньоарифметичне.
  2. Програма запрошує цілі числа доки не буде введено 0 та знаходить іх суму та середньоарифметичне.
  3.  Почавши тренування, спортсмен в перший день пробіг 10 км. Кожен день він збільшував денну норму на 10% норми попереднього дня. Який сумарний шлях пробіжить спортсмен за 7 днів.
  4. Одноклітинна амеба кожні три години ділиться на 2 клітини. Визначити скільки буде амебчерез 3, 6, 9, 12, .... 24 години.
  5. Батискаф заглиблюється в океан. За першу хвилину батискаф заглиблюється на 10 м, а за кожну наступну хвилину він заглиблюється на 10 % більше, ніж за попередню хвилину. Через скільки хвилин батискаф досягне глибини 100 м?

Урок 51. 
Алгоритми з повтореннями.  Цикл із післяумовою у Python

   Цикл називається циклом з післяумовою, якщо умова виходу з циклу стоїть наприкінці, після тіла циклу. Цикл з післяумовою виконується обов'язково як мінімум один раз.

   Графічну схему циклу з післяумовою зображено на рис. 1. 


   У таких алгоритмах спочатку виконуються оператори тіла циклу, а потім перевіряється умова. Якщо умова має значення True (Так), виконання операторів тіла циклу продовжується. Як тільки умова набуде значення False ( Ні), виконання операторів тіла циклу припиняється й управління передається першому оператору, розташованому за оператором циклу. У мові Python відсутній оператор, який безпосередньо реалізує такий варіант циклу. 



   У мові Python цикли з післяумовою можна реалізувати такою конструкцією оператора while:

while True :

<блок інструкцій тіла циклу>

if <умова> : break



Оператор break здійснює переривання та вихід із циклу.

Приклад 1


  • Батискаф заглиблюється в океан. За першу хвилину батискаф заглиблюється на 10 м, а за кожну наступну хвилину він заглиблюється на 10 % більше, ніж за попередню хвилину. Через скільки хвилин батискаф досягне глибини 100 м?

    Тут k — кількість хвилин заглиблення, h — заглиблення за поточну хвилину, H — поточне значення глибини заглиблення. Оператор break здійснює переривання виконання циклу.


Програмний код моделювання процесу заглиблення батискафа 




Урок 50. Алгоритми з повтореннями.  Цикл із передумовою у Python

Повторення. Графічний інтерфейс Python


При вирішенні багатьох завдань доводиться багаторазово виконувати одні і ті ж дії або обчислювати одні й ті самі вирази. Для вирішення таких завдань використовують команди повторення. Команди повторення називають циклами.
Майже у всіх мовах програмування існують три види циклів:
  • Цикл з лічильником (з параметром)                                 
  • Цикл з передумовою                     
  • Цикл з післяумовою
У алгоритмічну структуру «цикл» входить серія команд, виконувана багаторазово. Така послідовність команд називається тілом циклу.
Для організації циклу необхідно виконати наступні дії:
1) задати перед циклом початкове значення параметра циклу;
2) змінювати параметр перед кожним новим повторенням циклу;
3) перевіряти умова повторення циклу;
4) керувати циклом, тобто переходити до його початку, якщо він не закінчений, або виходити з нього після закінчення.

Цикл з передумовою використовується, коли заздалегідь невідомо, яка кількість разів повинно повторитися тіло циклу. Умова виходу з циклу стоїть на початку, перед тілом циклу. Цикл з передумовою не виконається навіть один раз в разі хибності умови.

Алгоритмічна структура циклу з передумовою може бути зафіксована графічно, за допомогою блок-схем:
У мові Python цикли з передумовою реалізуються оператором while, який має таку структуру:
<початкове значення>
while <умова>:
<блок інструкцій тіла циклу>
<зміна початкового значення>
Тут <умова> — це вираз, який має значення True або False.

 Задача 1
Автомобіль рухається зі швидкістю v км/год і раптом гальмує. За першу секунду його швидкість падає на 10 км/год, а за кожну наступну секунду — зменшується на 10 км/год від значення за попередню секунду. Через скільки секунд він зупиниться? На рис. 8 наведено код програми моделювання процесу гальмування. Тут змінна k — це кількість секунд гальмування, змінна y — значення швидкості гальмування автомобіля за поточну секунду.
        Задача 2   

      Почавши тренування, спортсмен в перший день пробіг 10 км. Кожен день він збільшував денну норму на 10% норми попереднього дня. Який сумарний шлях пробіжить спортсмен за 7 днів.

  • S - відстань, яку пробіг спортсмен, S = 10;
  • лічильник днів d=1 (перед циклом), в циклі d=d+1
  • S = S +S/100*10  - формула збільшення відстані.

(натисність на блок-схему для збільшення зображення)



Урок 49. Компоненти вибору

   Під час роботи з різними програмами користувачеві часто доводиться робити вибір певних елементів або налаштувань із запропонованих у діалоговому вікні за допомогою таких елементів керування, як перемикач і прапорець.
Компонент перемикач (Radiobutton)
    Перемикачі використовують у ситуаціях, коли потрібно вибрати один із декількох наявних варіантів. Перемикачі завжди розміщуються на формі групами, в яких потрібно вибрати тільки один перемикач. При виборі іншого перемикача попередній вимикається.
  Віджет RadioButton складається з круглого віконця і текстового рядка. У віконці з’являється позначка вибору даного варіанта, а текстовий рядок пояснює його призначення. 


Віджет Checkbutton
Checkbutton - це віджет, який дозволяє відзначити "галочкою" певний пункт у вікні. При використанні декількох пунктів потрібно кожному привласнити свою змінну. Розберемо приклад:

Урок 48. Поліваріантне розгалуження
Ви можете переглянути Відеоурок з теми "Поліваріантне розгалуження"



Python он-лайн



Основи подійно- та об’єктно-орієнтованого програмування



Урок 40. Величини дійсних типів.

   Число з плаваючою точкою (або float) - це дійсне число (це означає, що воно може бути як раціональним, так і ірраціональним числом). Числа з плаваючою точкою можуть містити дробову частину (наприклад, 9.0 або -116.42). Простіше кажучи, Python сприймає будь-яке число з десятковою крапкою як число з плаваючою крапкою.

Приклад 1.
from math import *
x= float(input("Введіть значення x "))
y=sqrt(abs(x-1)+sin(x))
print(round(y,2))

  • Запустіть програму на виконання при х= 12.7409. Результат y = 3.45

Приклад 2.
Завдання для самоперевірки
  1. Визначте тип (цілий чи дійсний) виразів:
         а) 20/4;   б) sqrt(4);   в) trunc(-3.14)

     2. Обчисліть значення виразів:
        а) trunc(6.9);   round (6.9);   int (6.9);
        б) trunc(-1,8); round (-1,8);   int (-1,8).


Урок 39. Величини цілих типів. Генератор випадкових чисел.
Приклад 1
import random
x=random.randint(1,10)
print(x)
Приклад 2
Напишіть програму, яка запитує у користувача початкову та кінцеву межу діапазону випадкових чисел та виводить на екран відповідне випадкове число.


Урок 37. Величини та їхні властивості


Тема. Офісні веб програми для створення спільних документів
Посилання для 8-Б

https://drive.google.com/file/d/1tYTA8ctdN9HTMkO5noLhtZgrm4JtCBP0/view?usp=sharing

Посилання для 8-В

https://drive.google.com/file/d/14zhPWmqc1E7_pTeMXmSHrhQKwxbaKCtH/view?usp=sharing

Посилання для 8-А

https://drive.google.com/file/d/1qDV_hmIbZo8NaQuVuxUqHNj4-m584qV6/view?usp=sharing

Коментарі

Загальна кількість переглядів сторінки